Új Csóri úti körforgalom: már készülhet az engedélyes terv az átépítésre

2024.04.19. 19:57:49

Elkészült az önkormányzat megbízásából az új Csóri úti körforgalom bővítésével kapcsolatos tervdokumentáció, amely alapján május végére el kell készülniük az engedélyes terveknek.

A nemrég papírra került terv alapján, Szigli István önkormányzati képviselő információi szerint a tervezést végző céget már meg is bízta az önkormányzat úgynevezett engedélyes terv kidolgozásával, amelyre a szerződés aláírását követően 45 nap áll rendelkezésre. Ez azt jelenti, hogy várhatóan május végén az engedélyes tervek birtokában már viszonylag pontosan lehet látni, mennyibe kerül az átalakítás. Ez alapján pedig el lehet kezdeni az egyeztetéseket az átalakítás finanszírozásának részleteiről.
A tervezők leszögezik, hogy naponta átlagosan 32 ezer jármű halad itt át. A csúcsidőszakokban nem ritka, hogy óránként háromezernél is több járműnek kell átjutnia a körforgalmon. Ugyanakkor a körzet képviselőjének tudomása szerint a 7,5 tonnás tiltásnak köszönhetően már most 20-30 százalékkal csökkent az Új Csóri úton befelé érkező teherautók száma, aminek okán az Új Csóri út mellett élőknek érdemes lenne kerülőutak helyett ismét az Új Csóri utat használniuk a városba jutáshoz.
A tervezők alapvetése az, hogy ha majd megépül az M200 jelű gyorsforgami út (ami Komárom felől menne Sárbogárd irányába és amit korábban M81-nek neveztek), a körforgalom terhelése csökkenni fog, hiszen így például alternatív útvonalon lehet majd elérni az M7-es autópályát is. Azt is leszögezik a tervezők, hogy ha kiépülne egy út a 7. sz. főút alatti, MÁV 5-ös számú Székesfehérvár-Komárom vasútvonala és Gaja-patak közötti szakaszán kiépített közúti aluljárót felhasználva, a Farkasvermi utca felől érezhetően csökkenne a körforgalomba érkező forgalom.
A szakemberek szerint a 7. sz. főút (É) irányából (tehát a Szent Flórián körút felől) érkezők számára 2 forgalmi sáv megnyitása szükséges, ezzel minimalizálva a 81 sz. főút irányába történő visszatorlasztás kockázatát. Az Új Csóri út irányából a 7 sz. főút (É) (tehát a már említett Szent Flórián körút és a 81-es út) irányába tartó forgalmi igény megköveteli, hogy az Új Csóri út felől 2 forgalmi sávot átvezessenek a körforgalmon, ennek az iránynak a kiszolgálása érdekében.
Leszögezik azt is, hogy ha a 7. sz. főút (É) irányból a fent jelzett indokrendszer szerint két forgalmi sáv lép be a körforgalomba, úgy az determinálja, hogy az Új Csóri út belépésénél új forgalmi sávot szükséges nyitni a körpályán, azaz gyakorlatilag lenne egy olyan szakasza a körforgalomnak, ahol három sáv haladna egymás mellett, természetesen megszabva azt, hogy melyik sávból hol lehet elhagyni a körforgalmat. A tervezők szerint további új forgalmi sáv nyitása a 7. sz. főút (É) csomóponti ág belépésénél célszerű.


A képre kattintva nagyobb méretben is megnézhető a terv!

A fenti ábrán látható, hogy az Új Csóri út felől két sáv lépne be a körforgalomba, a Farkasvermi út felé egy sávon lehetne kihajtani, de az Új Csóri út felől érkezők két sávon tovább haladhatnának. A Farkasvermi utca felől szintén 2 sávos lenne a becsatlakozás, a következő kijáratnál, azaz az elkerülő út déli irányánál ugyancsak két sávon lehetne elhagyni a körforgalmat. Az elkerülő út ezen déli irányából szintén két sáv érkezne bele a körforgalomba, de a Palotai út felé csak egy sávon hagyhatnánk el a csomópontot. A Palotai útról szintén két sáv hozná a járműveket a körforgalomba, s a Szent Flórián körút felé szintén két sávon lehetne elhagyni a csomópontot.