A városrészek közül Feketehegy-Szárazrét és Szedreskert profitálhat leginkább a buszmenetrend bővítéséből

2024.01.20. 09:00:38

- Immár az ötödik alkalommal kerül napirendre a székesfehérvári buszjáratok menetrendjének módosítása. A korábbi próbálkozásokkal ellentétben a mostani verzió egy szűkebb, a megszokott járatoknak csak egy kisebb részét érintő változásokat jelent. Ezek közül két nagyon fontos újdonság éppen Feketehegy-Szárazrétet és Szedreskeret érinti, az itt lakók számára átszállás nélkül elérhető lesz a város gyakorlatilag minden fontos pontja, így a belvároson kívül a kórház, rendelőintézet, de az új multifunkciós csarnok és az Alba Ipari Zóna is – fogalmazta meg véleményét Szigli István, a körzet önkormányzati képviselője, aki szerint fontos eredmény, hogy az éves szinten mintegy 400 millió forintos városi pluszköltséget jelentő, részleges buszmenetrend átalakításban első helyre került Feketehegy-Szárazrét és Szedreskert városrész.

Eddig a 37-es járat csak bizonyos időszakokban ment ki a Kőrösi utcai buszfordulóig, amennyiben a közgyűlés elfogadja az új menetrendet, akkor a járat minden esetben kimegy majd ide. A 16-os járat útvonala is jelentősen megújul: Eddig a Szeder utcai busz decentrumig közlekedett, a jövőben viszont egészen a Kőrösi utcáig halad, ahonnan egészen a multifunkciós csarnokig és az Alba Ipari Zónáig megy. Bizonyos időszakokban pedig a 16-os végállomása Börgönd lesz.
Ezen a képen még az első verzió látható: a 16-os járat itt még nem hurokrendszerben közlekedik. Sikerült elérni, hogy ez megváltozzon. (Rákattintva nagyobb kép jelenik meg)  Forrás: fehervar.hu
- Hosszas tárgyalás után sikerült elérnem, hogy a 16-os járat is hurok-jelleggel közlekedjen Feketehegyen. Az eredeti elképzelés szerint ugyanis a Farkasvermi útról bekanyarodott volna a Pityer utcába, majd a Rába utcán át a Kőrösi úti fordulóig. Ott 20 percet várakozott volna, majd ugyanezen az útvonalon hagyta volna el a városrészt. Az eredeti verzió esetében 3-4 új buszperont is kellett volna építeni, ám a legfontosabb érv a hurokjárat mellett az volt, hogy csökken az úgynevezett rágyaloglási távolság, azaz a reggel például az ipari zónába vagy a rendelőintézetbe igyekvőknek – mivel a hurokjárat a városrész sok pontját érinti – közelebb is felszállhatnak a buszra – foglalta össze az itt lakók számára könnyebbséget hozó változásokat Szigli István.
Ami a Szedreskerten élőket illeti, számukra is jelnetős könnyebbséget és többfajta utazási lehetőséget jelenthet a várhatóan tavasszal bevezetendő menetrend: a 16-os busz Feketehegy-Szárazrétet a Szent Flórián körút felé hagyja el, majd a Móri úton és a Szent Vencel utcán végighaladva megáll a Bregyó-köznél, s innen fordul rá a Ligetsorra. Ezzel a busszal a szedreskertiek is átszállás nélkül juthatnak el például a Fejérvíz vagy az Eon királysori ügyfélszolgálatira, vagy a kórházba, rendelőintézetbe, vagy éppen az Alba Ipari Zónába.
Összességében tehát elmondható, hogy a menetrendbővítés nagyon sok lehetőséget rejt magában, reggel sűrűbben járnak majd a járatok, napközben pedig óránként. A menetrend bővítését segíti az Új Csóri úti körforgalom tervezett átalakítása is. Fontos megjegyezni, hogy a modern buszok kialakításának köszönhetően valóban csendes, a lakókat csak minimálisan zavaró járatokról beszélhetünk. Szigli István ugyanakkor hozzátette, hogy a Pityer utca felújítását kezdeményezi annak leromlott állapota miatt.
- Fontos eredmény, hogy az éves szinten mintegy 400 millió forintos városi pluszköltséget jelentő, részleges buszmenetrend átalakításban első helyre került Feketehegy-Szárazrét és Szedreskert városrész, ami példa lehet arra, hogy a további székesfehérvári városrészek esetében hogyan lesz majd érdemes eljárni a menetrend átalakítását tervezőknek – tette hozzá az önkormányzati képviselő.